In vakken met een beperkt aantal uren, zoals aardrijkskunde, is het niet vanzelfsprekend om je leerlingen volledig te leren kennen of om het leerplan af te werken. Differentiatie komt daar nog eens bovenop en wanneer alleen de theoretische kaders worden doorgegeven zonder de praktische, concrete vertaling, wordt het moeilijk. Toch zijn er binnen deze randvoorwaarden heel wat mogelijkheden om te differentiëren.

In deze vorming ontdek je materiaal dat is uitgewerkt voor het vak aardrijkskunde. Vervolgens ga je aan de slag met de voorgestelde technieken en methoden. In een tweede stadium worden voorbeelden uitgewisseld en nieuwe technieken ontwikkeld..

Na deze vorming kan je
- starten om differentiatie in je onderwijspraktijk te integreren;
- aan de slag gaan met bestaand materiaal;
- bestaand materiaal aanpassen en in de eigen lessen aardrijkskunde integreren;
- zelf materiaal ontwikkelen om doelgericht te differentiëren.

Deze nascholing is het vervolg op de sessie van 16/01/2018 en gaat door op 27/02/2018

Locatie: Houthalen

Inschrijven en meer info via: http://tenz.be/differentiatie-in-de-lessen-aardrijkskunde-een-haalbare-kaart/

Datum start
Datum eind